- Základní ustanovení, vznik a předmět smluvního vztahu
- Tyto všeobecné obchodní podmínky, (dále jen „obchodní podmínky“), jsou vydány v souladu s ustanovením § 1751 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „občanský zákoník“), jsou platné pro nákup služeb prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese luxusnileteckezazitky.cz (dále jen „internetový obchod“), provozovaného poskytovatelem v internetovém obchodě nabízených služeb, jímž je obchodní společnost IVO BRUMAR ZPM s.r.o., sídlem V Koutech 767, 78314 Bohuňovice, IČ: 05534097, (dále jen „provozovatel“), a upravují vzájemná práva a povinnosti mezi provozovatelem a objednatelem služeb, tj. osobou činící nákup služeb v internetovém obchodě, (dále jen „objednatel“).
- Veškeré smluvní vztahy mezi provozovatelem a objednatelem v postavení spotřebitele při nákupu v internetovém obchodě se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „zákon na ochranu spotřebitele“), a těmito obchodními podmínkami. Veškeré smluvní vztahy mezi provozovatelem a objednatelem, který nemá postavení spotřebitele, se řídí občanským zákoníkem a těmito obchodními podmínkami.
- Provozovatel poskytuje služby blíže specifikované v internetovém obchodě, (dále jen „služba“). Službu může objednatel koupit pro sebe nebo pro třetí osobu.
- Předmětem smluvního vztahu je závazek provozovatele poskytnout objednanou a zaplacenou službu v rozsahu specifikovaném v internetovém obchodě a závazek objednatele zaplatit provozovateli za objednanou službu dohodnutou cenu. Objednáním služby objednatel potvrzuje, že souhlasí s těmito obchodními podmínkami a cenou služby.
- Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy.
- Informace o službách a cenách
- Informace o službě, která je předmětem plnění, včetně její ceny a dalších podmínek, jsou uvedeny u jednotlivé služby v internetovém obchodě. Ceny služeb jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty. Toto ustanovení nevylučuje sjednání individuální ceny v případě individuálně dohodnuté služby.
- Objednávka a uzavření smlouvy
- Objednávka učiněná on-line prostřednictvím webové stránky luxusnileteckezazitky.cz, emailová nebo telefonická objednávka představuje návrh objednatele na uzavření smlouvy o poskytnutí služby specifikované v objednávce. Přijetím objednávky (akceptací návrhu) vzniká smluvní vztah mezi provozovatelem a objednatelem. Daňový doklad je zaslán poskytovatelem emailem po obdržení platby.
- Při zadávání objednávky si objednatel vybere službu, způsob platby a způsob doručení (dopravy) dárkového voucheru nebo poukazu pro příslušný balíček.
- Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení objednatele o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.
- Po obdržení objednávky zašle poskytovatel objednateli potvrzení o obdržení objednávky na e-mailovou adresu, kterou objednatel při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky poskytovatele. Smlouva o poskytnutí služby je uzavřena až po přijetí objednávky poskytovatelem. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na e-mailovou adresu poskytovatele.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže poskytovatel splnit, zašle objednateli na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy a smlouva o poskytnutí služby je v takovém případě uzavřena potvrzením objednatele o přijetí této nabídky poskytovateli na jeho e-mailovou adresu.
- Všechny objednávky přijaté poskytovatelem jsou závazné. Objednatel může zrušit objednávku, dokud není objednateli doručeno oznámení o přijetí objednávky poskytovatelem. Objednatel může zrušit objednávku i telefonicky na telefonním čísle nebo na e-mailu poskytovatele, kdy tyto kontakty jsou uvedeny v internetovém obchodě.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně poskytovatele při uvedení ceny služby v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není poskytovatel povinen poskytnout objednateli službu za tuto zjevně chybnou cenu ani v případě, že objednateli bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Za zjevnou technickou chybu se považuje i uvedení ceny nepřiměřeně nízké v porovnání s obvyklou úrovní cen dané služby. Poskytovatel informuje objednatele o chybě bez zbytečného odkladu poté, co tuto chybu zjistí, a zašle objednateli na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy a smlouva o poskytnutí služby je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí objednatelem na e-mailovou adresu poskytovatele.
- Objednatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy o poskytování služeb. Náklady vzniklé objednateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory atd.) si hradí objednatel sám.
- Platební podmínky a podmínky poskytnutí služby
- Cenu služby dle smlouvy o poskytnutí služby může objednatel zaplatit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet poskytovatele uvedený v internetovém obchodě,
- bezhotovostně platební kartou,
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány Comgate.
- Cenu služby nelze platit v hotovosti.
- Cena je splatná bezodkladně po odeslání objednávky.
- V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje objednatel podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
- Závazek objednatele uhradit cenu služby je splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet poskytovatele.
- Poskytovatel nepožaduje od objednatele předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada ceny služby před poskytnutím služby není zálohou.
- Podle zákona o evidenci tržeb je poskytovatel povinen vystavit objednateli účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
- Má se za to, že neuhradí-li objednatel ve lhůtě do 1 dne ode dne odeslání objednávky, zanikne smlouva o poskytnutí služby marným uplynutím této lhůty, respektive v takovém případě smlouva vůbec nevznikne.
- Službu je nutno vyčerpat do uplynutí doby platnosti uvedené na dárkovém voucheru nebo poukazu pro příslušný balíček. Po uplynutí této lhůty objednatel (příjemce služby) ztrácí nárok na poskytnutí vybrané služby, a to bez nároku na jakoukoliv náhradu, pokud s ním písemně nebude dohodnuto jinak.
- Rezervace termínu a místa poskytnutí služeb musí být sjednána s provozovatelem a to nejméně dva týdny před samotným poskytnutím služby, případně ve lhůtě delší, pokud je tak stanoveno v popisu služby. Nejdříve však taková rezervace může být učiněna poté, co byla uhrazena cena poskytované služby.
- Rezervací termínu a místa konání služby se provozovatel zavazuje poskytnout objednateli (příjemci služby) službu v dohodnutém rozsahu a kvalitě. Rezervace je závazná.
- Služba bude poskytnuta objednateli nebo osobě (osobám) uvedeným při objednání služby.
- Rezervaci může objednatel zrušitnejpozději 7 pracovních dnů před sjednaným termínem rezervace a sjednat termín nový v rámci platnosti dárkového voucheru nebo poukazu pro příslušný balíček.
- Rezervace zrušená objednatelem později, než je uvedeno v předchozím odstavci, je považována za uskutečnění (splnění, poskytnutí) služby bez jakéhokoliv nároku na vrácení ceny či sjednání nového termínu rezervace.
- V případě delšího časového intervalu nutného pro bezplatné zrušení rezervace je objednatel informován v popisu služby v internetovém obchodě nebo v průvodním emailu nebo v dárkovém voucheru nebo poukazu pro příslušný balíček.
- Objednatel může využít nejvýše 1x bezplatného zrušení nebo změny rezervovaného termínu pro poskytnutí služby a následného rezervování nového termínu v rámci doby platnosti dárkového voucheru nebo poukazu pro příslušný balíček. Každé další rušení rezervace (druhé a další) nebo jakákoliv jiná změna v rezervaci v rámci doby platnosti dárkového voucheru nebo poukazu pro příslušný balíček bude zpoplatněno částkou 2.000,- Kč.
- V případě zrušení rezervace kvůli nepřízni počasímá objednatel právo sjednat bezplatně termín nový v rámci doby platnosti dárkového voucheru nebo poukazu pro příslušný balíček. V případě, že doba platnosti dárkového voucheru nebo poukazu pro příslušný balíček již neumožňuje uskutečnit službu (služby jsou sezónní – jaro až podzim), má objednatel právo na bezplatnou změnu termínu rezervace.
- Veškerých aktivit (čerpání služeb) se osoba uvedená při objednávce (příjemce služeb) účastní výlučně na svou vlastní odpovědnost. Tato osoba musí sama posoudit, zda je zdravotně a fyzicky způsobilá k bezpečnému zvládnutí vybrané služby.
- Příjemce služby má povinnost dostavit se ve sjednaném termínu (datum a čas) na místo konání aktivity. Pokud tak neučiní, je služba považována za vybranou bez jakékoliv náhrady škody.
- Příjemce služby má povinnost předložit poskytovateli dárkový voucher nebo poukaz pro příslušný balíček nebo nahlásit unikátní číslo voucheru či poukazu.
- Příjemce služby má povinnost zajistit doprovod a dohled dospělé osoby při účasti osoby mladší 15 let nebo osoby, jejíž zdravotní stav to vyžaduje.
- Příjemce služby má povinnost zajistit souhlas zákonného zástupce při účasti osoby mladší 18 let (bez jeho doprovodu).
- Informace obsažené v dárkovém voucheru nebo poukazu pro příslušný balíček odpovídají situaci známé v době jejich objednání, a proto si provozovatel vyhrazuje právo na určité změny sjednaných podmínek. Všechny změny ohlašuje objednateli bez zbytečného odkladu. V případě závažných změn si provozovatel vyžádá stanovisko objednatele a současně určí lhůtu k jeho vyjádření. Pokud se objednatel v určeném termínu nevyjádří, má provozovatel za to, že se změnou souhlasí. V případě nesouhlasu může objednatel od smlouvy o poskytování služeb odstoupit a má nárok na vrácení celé zaplacené ceny, nebo je oprávněn vybrat si jinou službu v nabídce, která odpovídá původní ceně zakoupené služby.
- Odstoupení od smlouvy
- Objednatel, který uzavřel smlouvu o poskytnutí služby mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od smlouvy o poskytnutí služby odstoupit.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí služby.
- Objednatel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytnutí služby, jestliže služba již byla splněna před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí objednatel odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
- Pro odstoupení od smlouvy o poskytování služeb může objednatel využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný poskytovatelem. Odstoupení od smlouvy zašle objednatel na e-mailovou nebo doručovací adresu poskytovatele uvedenou v internetovém obchodě. Poskytovatel následně potvrdí objednateli přijetí formuláře (odstoupení).
- Objednatel, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit poskytovateli do 14 dnů od odstoupení od smlouvy nepoškozený a kompletní dárkový voucher nebo poukaz pro příslušný balíček. Objednatel nese náklady spojené s jejich vrácením.
- Odstoupí-li objednatel od smlouvy, vrátí mu poskytovatel bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky, které od něho přijal, a to stejným způsobem.
- Odstoupí-li objednatel od smlouvy, není poskytovatel povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu objednatel nepoškozený a kompletní dárkový voucher nebo poukaz pro příslušný balíček předá nebo prokáže, že ho poskytovateli odeslal.
- Nárok na náhradu škody vzniklé na dárkovém voucheru nebo poukazu pro příslušný balíček je poskytovatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku objednatele na vrácení ceny služby.
- Práva z vadného plnění
- Provozovatel je povinen zajistit objednateli poskytnutí služby v souladu s těmito obchodními podmínkami a obecně závaznými právními předpisy. Případnou reklamaci musí objednatel uplatnit u provozovatele písemně bez zbytečného odkladu od provedení služby. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Tuto lhůtu lze prodloužit pouze se souhlasem objednatele. Po jejím uplynutí má spotřebitel právo zejména na odstoupení od smlouvy nebo na slevu z ceny.
- Poskytovatel vydá objednateli písemné potvrzení o tom, kdy uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále vydá objednateli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pro případ zamítnuté reklamace poskytovatel objednateli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí. Provozovatel vyrozumí objednatele elektronicky na jeho emailovou adresu.
- Dojde-li k objektivním okolnostem nezávislým na vůli provozovatele, v jejichž důsledku objednatel plně nevyčerpal zaplacenou službu, nevzniká, pokud není dohodnuto jinak, nárok na slevu z ceny této služby.
- V případě oprávněné reklamace má objednatel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace.
- Volbu způsobu reklamace má objednatel.
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
- Doručování
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Objednatel doručuje poskytovateli korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v internetovém obchodě. Poskytovatel doručuje objednateli korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.
- Osobní údaje
- Všechny informace, které objednatel při spolupráci s poskytovatelem uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud objednatel nedá poskytovateli písemné svolení, údaje o objednateli nebude poskytovatel jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobné nebo související služby a lze je kdykoli jednoduchým způsobem (zasláním e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
- Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v dokumentu Informace o zpracování osobních údajů.
- Mimosoudní řešení sporů
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy o poskytování služeb je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi poskytovatelem a objednatelem ze smlouvy o poskytování služeb.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi poskytovatelem a objednatelem se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený smlouvou o poskytování služeb obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Prodávající není ve vztahu k objednateli vázán žádnými kodexy chování.
- Všechna práva k webovým stránkám poskytovatele, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží poskytovateli. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu poskytovatele.
- Poskytovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Objednatel nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Objednatel tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Smlouva o poskytování služeb včetně obchodních podmínek je archivována poskytovatelem v elektronické podobě a není přístupná.
- Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Přílohou obchodních podmínek je Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
- Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.12.2024.